Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ)

Στο ΤΕΕ/ΤΔΕ έχει εδραιωθεί η πεποίθηση ότι, η Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) Κορίνθου – Πατρών – Πύργου – Αρχαίας Ολυμπίας συνιστά το σημαντικότερο μοχλό στην κατεύθυνση της πολυπόθητης “πράσινης” ανάπτυξης της πόλης των Πατρών και κατ’ επέκταση της Δυτικής Ελλάδας, που υπολείπεται σήμερα σημαντικά της Ανατολικής Ελλάδας.

Η ολοκλήρωση της ΣΓΥΤ Κορίνθου – Πατρών – Πύργου – Καλαμάτας θα συμβάλει στην ικανοποίηση του βασικού στόχου που θέτει το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο περί ισομερούς και ισόρροπης ανάπτυξης του ελλαδικού χώρου. Ανάπτυξη δεν νοείται χωρίς το σιδηρόδρομο, το ασφαλέστερο, οικονομικότερο και φιλικότερο προς το περιβάλλον “πράσινο” μέσο μεταφοράς.

Η υπογειοποίηση της Σ.Γ.Υ.Τ. στο τμήμα της που διέρχεται μέσα από το συνεκτικό πολεοδομικό ιστό της Πάτρας, η σύνδεσή της με το νέο λιμάνι στην Ακτή Δυμαίων, τη Βιομηχανική Περιοχή και τo αεροδρόμιo (όπου ήθελε επιλεγεί), όπως άλλωστε έχει προδιαγράψει και προγραμματίσει η ΕΡΓΟΣΕ, θεωρούνται εκ των ων ουκ άνευ προκειμένου το έργο να είναι λειτουργικό και ν’ αποδώσει τα προσδοκώμενα και συγκεκριμένα ν’ αμβλυνθεί ο αποκλεισμός της πόλης από τη θάλασσα και να δημιουργηθεί στην ευρύτερη περιοχή κόμβος συνδυασμένων μεταφορών ώστε –επιτέλους– να καταστεί η πόλη πραγματική Δυτική Πύλη της χώρας.

Σε καμιά περίπτωση δεν θ’ αποδεχθούμε “εκπτώσεις” στο σχεδιασμό του έργου, ή “αλλαγές” στο φορέα και στο καθεστώς εκτέλεσής του με πρόσχημα την οικονομική κρίση.

Απαιτούμε:

  1. Εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων και τήρηση αυστηρού χρονοδιαγράμματος του έργου.
  2. Επιτάχυνση των εκτελούμενων εργασιών στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη και άμεση άρση των εμπλοκών με την Ολυμπία Οδό.
  3. Άμεση ολοκλήρωση των μελετών και έναρξη εκτέλεσης των εργασιών για το τμήμα Ροδοδάφνη – Πάτρα.
  4. Την υπογειοποίηση της γραμμής κατά μήκος της διέλευσής της από το συνεκτικό τμήμα του πολεοδομικού ιστού της πόλης των Πατρών, λύση που τη θεωρούμε δεδομένη, εφικτή (τεχνικά και οικονομικά) και καθόλου οραματική. Η χάραξη δεν μπορεί να παραμείνει επιφανειακή στο σημερινό της ίχνος. Κάνει ήδη ζημιά στην πόλη. Πόσο μάλλον όταν θα έχουμε ένα τραίνο υψηλών ταχυτήτων.  Η υπογειοποίηση συνιστά το τελευταίο ανάχωμα της πόλης μετά την εγκατάλειψη του αρχικού (1985), ίσως οραματικού, σχεδιασμού που προέβλεπε διέλευσή της περιμετρικά της πόλης με εγκάρσια σύνδεσή της (μέσω των παραγλαύκιων αρτηριών) με το νέο λιμάνι και τον εκεί (επίσης νέο) σταθμό των ΚΤΕΛ.

Πρόσφατες, αντίθετες επ’ αυτού εκτιμήσεις και δηλώσεις, αν δεν είναι εκ του πονηρού, είναι τουλάχιστον έωλες αφού δεν στηρίζονται σε μελέτες (γεωτεχνικές, οικονομικές κ.λπ.). Καλούμε λοιπόν την Κυβέρνηση και την ΕΡΓΟΣΕ, άμεσα, να προωθήσουν και να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες προπαρασκευαστικές μελέτες, ώστε ν’ αποσαφηνιστούν επιτέλους όλες οι παράμετροι του έργου.

  1. Άμεσο προγραμματισμό ανάθεσης των απαραίτητων μελετών για το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία αρχικά και, στη συνέχεια, μέχρι και την Καλαμάτα.
  2. Σύνδεση της γραμμής με την ΒΙ.ΠΕ. Πατρών και το διεθνές αεροδρόμιο της περιοχής εκεί που ήθελε επιλεγεί να γίνει.
  3. Σε κάθε περίπτωση το έργο παραμένει στον έλεγχο και την εκμετάλλευση του Ελληνικού Δημοσίου. Προτάσεις “συμβούλων” για «…ενεργοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων στο σιδηρόδρομο μέσω Σ.Δ.Ι.Τ.…» είναι εκ του πονηρού και πρέπει να εγκαταλειφθούν.
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: