Ποιοι είμαστε

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ Ι Α Κ Η Ρ Υ Ξ Η

  1. ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ;

    Τι απορρίπτουμε:

    ΤΕΕ γραφειοκρατικό μηχανισμό με διοίκηση ξεκομμένη από το σώμα των μηχανικών.

    ΤΕΕ παρατηρητή των εξελίξεων και ουραγό των αποφάσεων που παίρνονται ερήμην του για επαγγελματικά θέματα, θέματα ανάπτυξης και ποιότητας ζωής.

    ΤΕΕ ουδέτερο στις αδιαφανείς αναθέσεις μελετών και έργων.

    ΤΕΕ κοινωνικά απομονωμένο και αδιάφορο.

    Τι θέλουμε:

    ΤΕΕ συνδεδεμένο με την κοινωνία και τα προβλήματά της, μοχλό κοινωνικής παρέμβασης.

    ΤΕΕ με στρατηγική και πρωτοβουλίες για τα προβλήματα της Δυτικής Ελλάδας.

    ΤΕΕ που αφουγκράζεται και προωθεί μαχητικά τα προβλήματα όλων των μηχανικών, και ιδιαίτερα των νέων, των υποαπασχολούμενων και των ανέργων.

    ΤΕΕ με συστηματική παρέμβαση και αναβαθμισμένη εκπροσώπηση στα όργανα και στους φορείς λήψης αποφάσεων σε τοπικό επίπεδο.

    ΤΕΕ που θα προασπίζεται τη διαφάνεια στην ανάθεση έργων και μελετών, θα προωθήσει τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου, στην κατεύθυνση ενίσχυσης των περιφερειακών μελετητικών γραφείων και των μικρομεσαίων κατασκευαστικών εταιρειών.

    ΤΕΕ με ουσιαστική παρέμβαση στον απειλούμενο ασφαλιστικό φορέα των μηχανικών.

    ΤΕΕ που θα προασπίζει τα κατακτημένα και κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα όλων των ειδικοτήτων του κλάδου των μηχανικών.

    ΤΕΕ που θα προωθήσει την προσαρμογή των επαγγελματικών δικαιωμάτων των νέων ειδικοτήτων, σύμφωνα με τα σύγχρονα δεδομένα και επαγγελματικές συνθήκες.

    ΤΕΕ ενεργό παράγοντα για τη διαρκή επιμόρφωση των μελών του.

    ΤΕΕ σε αμφίδρομή, διαρκή, ουσιαστική σύνδεση με το πανεπιστήμιο.

    Επειδή το ΤΕΕ αποτελεί ένα φορέα που «μετράει» και επιδρά καθοριστικά στις συνθήκες εργασίας των μηχανικών, το θέλουμε καλύτερο, πιο ποιοτικό, πιο αγωνιστικό, πιο δημοκρατικό, πιο αποτελεσματικό.

    Ναι, αλλά στην εποχή της καθολικής επίθεσης στα δικαιώματά μας, πάνω απ’ όλα θέλουμε το ΤΕΕ πιο ΔΥΝΑΤΟ!

    Μαζική συμμετοχή στις εκλογές – ηχηρή απάντηση στα «κουστούμια που ράβουν για τα μέτρα μας»

  2. Γενικότερα ζητήματα του κλάδου

    Τέλειωσαν πια τα ψέματα! Αυτοί που μας παραμύθιαζαν για την ατομική λύση, την αξιοκρατία της ελεύθερης αγοράς, το λαμπρό μέλλον του φέρελπι μηχανικού, τώρα λουφάζουν. Η επίθεση στα δικαιώματά μας είναι καθολική και αφορά όλους τους μηχανικούς που ζουν από τη δουλειά τους.

    Oι μηχανικοί, εργαζόμενοι πολίτες αυτής της χώρας, συναισθανόμαστε και βιώνουμε την οικονομική κρίση που άλλοι εξέθρεψαν. Ταυτόχρονα όμως θεωρούμε η παρούσα συγκυρία αποτελεί και ευκαιρία πραγματοποίησης δομικών αλλαγών και ανατροπών, στην κατεύθυνση υιοθέτησης ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου για τη χώρα. Ενός μοντέλου που θα δίνει όραμα στους εργαζόμενους, μόνιμα υποζύγια των μέχρι σήμερα επιλογών που γίνονται και των μέτρων που επιβάλλονται. Μέτρα που έχουν προ πολλού ξεπεράσει τις αντοχές των εργαζόμενων.

    Η στρατηγική εξόδου από την κρίση πρέπει να είναι μακροχρόνια, με σχεδιασμό τουλάχιστον δεκαετίας, και γι’ αυτό δομική με στόχευση στην αύξηση της παραγωγής και στην ενίσχυση της πραγματικής οικονομίας. Πρέπει να βασίζεται στην αξιοποίηση του επιστημονικού δυναμικού, στην εισαγωγή νέων – καινοτόμων τεχνολογιών, τομείς στους οποίους η χώρα μας κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις (βλ. έκθεση ΟΟΣΑ). Οι μειώσεις μισθών και επιδομάτων, οικονομικά, είναι γρήγορα αναλώσιμες και φέρνουν μείωση στην κατανάλωση, άρα και στα δημόσια έσοδα, και πρόβλημα βιωσιμότητας στους ελεύθερους επαγγελματίες και στις εμπορικές και παραγωγικές εταιρείες. Ανάπτυξη, με πρωταθλήτρια την Ελλάδα στην ανεργία των νέων επιστημόνων στην ευρωζώνη, είναι …ανέκδοτο.

    ΑΝΕΡΓΙΑ – ΚΛΕΙΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ: Οι έλληνες μηχανικοί είμαστε 110000, αριθμός τριπλάσιος από το μέσο όρο των χωρών της Ε.Ε. Σήμερα βιώνουμε σημαντικό πρόβλημα απασχόλησης. Όντας οι επιστήμονες που κατά κύριο λόγο υπηρετούμε και τροφοδοτούμε την ανάπτυξη, ταυτόχρονα «τρεφόμαστε» από αυτή. Δικαίωμα και απαίτηση η απασχόληση με καθαρές εργασιακές σχέσεις.

    Ο χαρακτηρισμός του επαγγέλματος του μηχανικού ως «κλειστού», είναι τουλάχιστον άστοχος αν όχι εκ του πονηρού. Οι μηχανικοί έχουμε σύστημα ελεύθερης πρόσβασης στο επάγγελμα μέσω των σπουδών μας. Βεβαίως και υπάρχει ελάχιστο όριο διατίμησης των αμοιβών μας (χαμηλότερο αυτού των χωρών της ΕΕ), κατοχυρωμένο από την ελληνική νομοθεσία και το ευρωπαϊκό δίκαιο. Δεν τις διαπραγματευόμαστε με διακύβευμα την ποιότητα του παραγόμενου έργου. Ο «πολωνός υδραυλικός» της οδηγίας Μπολκεστάιν θα δουλέψει με τους με τους δικούς μας όρους και αμοιβές.

    ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ – ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ: Σε κάθε περίπτωση, η ύπαρξη απασχόλησης είναι ο καταλύτης για το φορολογικό και για το ασφαλιστικό σύστημα. Επίσης και τα δυο συστήματα θα πρέπει να εμφορούνται από τη λογική της αναδιανομής υπέρ των ασθενέστερων εισοδηματικά τάξεων.

    Το φορολογικό σύστημα, που ισχύει σήμερα, είναι δίκαιο για τους ελεύθερους επαγγελματίες μηχανικούς και αποδοτικό για το κράτος. Η προτεινόμενη επαναφορά στο προ 20ετίας άδικο και ισοπεδωτικό καθεστώς θα έχει παρενέργειες και για τα δυο μέρη. Θα εκθρέψει τον αθέμιτο ανταγωνισμό και θα μειώσει τα έσοδα του κράτους.

    Οι προτάσεις που ανακοινώθηκαν για το ασφαλιστικό αντιστρατεύονται την κοινή λογική. Καταλύεται ένα υγιές ως το 2040 ταμείο, το ΤΣΜΕΔΕ, προκειμένου ν’ αλωθεί η κοινή των μηχανικών περιουσία που δημιουργήθηκε από εισφορές τους χάριν της αλληλεγγύης των γενεών. “Μεταρρυθμίσεις” που μεταφέρουν βάρη αμαρτωλών ταμείων, που μπλέχθηκαν σε υποθέσεις δομημένων ομόλογων, είναι επαίσχυντος.

    Το ΤΣΜΕΔΕ δεν έχει ανάγκη την κρατική “προστασία”. Πρέπει να συνεχίσει να ασφαλίζει την ιδιότητα. Να βελτιώσει την παρεχόμενη νοσοκομειακή και φαρμακευτική περίθαλψη, να λειτουργήσει ειδικό κλάδο παροχών. Το πείραμα του ΕΤΑΑ απέτυχε. Δεν χρειάζεται κι άλλο βήμα προς το γκρεμό…

    ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Δυνατότητες υπάρχουν… Παρεμβάσεις στο υπάρχον κτιριακό απόθεμα (εξοικονόμηση ενέργειας, στατική ενίσχυση, αισθητική αναβάθμιση). Στελέχωση των υπηρεσιακά “γηρασμένων” Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών. Ενίσχυση του ΠΔΕ. Εκπόνηση προκαταρκτικών μελετών για κάθε προγραμματιζόμενο έργο. Επίβλεψη της λειτουργίας ή του εκσυγχρονισμού βιομηχανικών και τουριστικών εγκαταστάσεων. Έλεγχος της αυθαίρετης δόμησης. Επιτάχυνση του πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού. Έργα αναπλάσεων στις πόλεις μας. Κτηματολόγιο, δασικοί χάρτες και χάρτες γαιών υψηλής παραγωγικότητας. Μικρά και μεσαία έργα στην περιφέρεια. Εργασία σε όλους, σύνταξη σε όσους το δικαιούνται.

    ΟΙΚΟΔΟΜΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ: Σε περιόδους οικονομικής κρίσης η οικοδομή δεν πρέπει να αποδυναμώνεται, αλλά αντιθέτως να ενισχύεται, αφού χαρακτηρίζεται από ένταση εργασίας, ανακύκλωση του χρήματος στην πραγματική οικονομία και ενίσχυση του πιο δυναμικού κλάδου της ελληνικής βιομηχανίας (δομικά υλικά). Η κοινωνική κατοικία, που παρουσιάζει σημαντική ζήτηση, ν’ αποτελέσει υποδοχέα ανάλογων επιλογών.

    ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ: Έχουμε όραμα για τις πόλεις που θέλουμε; Να καταργηθούν άμεσα οι παρεκκλίσεις στην εκτός σχεδίου δόμησης και, βαθμιαία, αυτή στο σύνολό της. Καθορισμός χρήσεων γης παντού. Να επιταχυνθούν οι διαδικασίες πολεοδόμησης και να ξεκινήσουν προγράμματα αναπλάσεων. Νέος τρόπος έκδοσης οικοδομικών αδειών από ηλεκτρονικές πολεοδομίες. Έλεγχος των κατασκευών από σώμα ειδικών μηχανικών και δημιουργία «πράσινου κουτιού». Αναθεώρηση διατάξεων του ΓΟΚ και απλοποίηση – κωδικοποίηση της αχανούς πολεοδομικής νομοθεσίας και νομολογίας. Μέρος των προστίμων από αυθαίρετες κατασκευές να διατίθενται υπέρ τοπικά της περιβαλλοντικής αναβάθμισης και της διάσωσης κοινόχρηστων χώρων.

    ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ: Να μετεξελιχθεί από χαμηλού κόστους σε υψηλής εξειδίκευσης με ενσωμάτωση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, φιλικής στο περιβάλλον. Ξεκάθαρη ταυτότητα κα στρατηγική ανάπτυξης των βασικών πυλώνων της ελληνικής οικονομίας (κατασκευές, κατοικία, τουρισμός, ναυτιλία, πληροφορική, δομικά προϊόντα, τρόφιμα – ποτά).

    ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ – ΜΕΛΕΤΕΣ: Επειδή τα προηγούμενα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης, και το πιο πρόσφατο ΕΣΠΑ, μας βρήκαν μελετητικά «ανώριμους». Τώρα, διαρκούσης της κρίσης, να συνταχθούν μελέτες με οικονομική ενδυνάμωση του Π.Δ.Ε. Βελτίωση του Ν.3316/2005 στην κατεύθυνση ενίσχυσης των (μεσαίων και μικρών) περιφερειακών μελετητικών γραφείων, με επαναφορά του κριτηρίου της εντοπιότητας και του ανεκτέλεστου προϋπολογισμού του γραφείου. Πλήρης στελέχωση των υπηρεσιών ανάθεσης μελετών.

    Διαφάνεια στο θεσμικό πλαίσιο δημοπράτησης των δημοσίων έργων. Κατάργηση της απευθείας ανάθεσης έργων, των ειδικών φωτογραφικών όρων και του συστήματος μελέτη – κατασκευή. Τιμολόγηση των εργασιών με αξιόπιστο σύστημα και ρεαλιστικοί προϋπολογισμοί. Πλήρεις και εφαρμόσιμες μελέτες και ουσιαστική επίβλεψη για έργα ποιοτικά. Κανένα μικρομεσαίο έργο με ΣΔΙΤ. Όλα εντάσσονται στο ΠΔΕ ή στο ΕΣΠΑ.

    ΠΑΙΔΕΙΑ: Απαράβατος κανόνας, δημόσια και δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επαγγελματικά δικαιώματα σε όλους, αντίστοιχα με το πραγματικό – αξιολογημένο αντικείμενο των σπουδών τους, προσδιοριζόμενα από το ΤΕΕ. Μεταρρυθμίσεις όπου πραγματικά απαιτείται με βάση τη δυναμική της ελληνικής οικονομίας και όχι στη λογική της εμπορευματοποίησης. Από τις πολυτεχνικές σχολές προκύπτει μόνο μια κατηγορία μηχανικών με ενιαίες 5ετείς σπουδές. Συσσωμάτωση σ’ αυτές των αντίστοιχων ΤΕΙ μετά από αξιολόγηση. Προώθηση της λογικής για τη δημιουργία – λειτουργία διεπιστημονικών ομάδων. Ανασύσταση δημόσιων σχολών παραγωγής μεσαίων και ανώτερων στελεχών, απαραίτητων στην ομαλή διαδικασία παραγωγής τεχνικού έργου.

    ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ: Ικανή, σύγχρονη και ισχυρή με στελεχιακό δυναμικό που θ’ ανανεώνεται. Παντού απλή και κωδικοποιημένη νομοθεσία. Άρση της ποινικοποίησης και της ομηρείας όλου του κλάδου.

  3. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ:

    Η αναπτυξιακή υστέρηση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, και συνολικά του δυτικού άξονα της χώρας, οφείλεται κυρίως στην έλλειψη βασικών υποδομών και δικτύων, που ουσιαστικά συνιστούν και άξονες ανάπτυξης. Το μοντέλο που υιοθετήθηκε οδήγησε στη στρεβλή, ανισόρροπη και περιβαλλοντοκτόνο ανάπτυξη, εν τέλει δε στη βαθειά κρίση τ’ αποτελέσματα της οποίας όλοι βιώνουμε σήμερα.

    Διαπιστώνουμε σοβαρές παραλήψεις, της Κεντρικής Διοίκησης κυρίως, αλλά και της Αυτοδιοίκησης, στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των απαιτούμενων υποδομών με, τουλάχιστον, εσφαλμένη αν όχι ανύπαρκτη ιεράρχησής τους σε αναπτυξιακή προοπτική. Είναι εμφανής η υποτίμηση του σιδηροδρόμου και η πριμοδότηση των οδικών αξόνων με μεθόδους μάλιστα κατασκευής οικονομικά επαχθείς και άδικες για την πλειοψηφία των πολιτών και κυρίως για τις επόμενες γενιές τις οποίες χρεώνουμε υπέρμετρα. Έχουν αγνοηθεί απολύτως αναγκαία έργα όπως είναι η έλευση του φυσικού αερίου στην Δυτική Ελλάδα και η διασφάλιση των κοινόχρηστων χώρων των, μεγάλων κυρίως, πολεοδομικών συγκροτημάτων της περιοχής.

    Διεκδικούμε και προτείνουμε, στόχος της επιδιωκόμενης ανάπτυξης να είναι η περιβαλλοντική προστασία, η δημιουργία θέσεων εργασίας και η κοινωνική συνοχή. Θεωρούμε την προστασία του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος ουσιώδες μέγεθος της ποιότητας ζωής των πολιτών και της ανάπτυξης. Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι ο σεβασμός του πρέπει να αποτελεί θεμελιώδη παράμετρο σχεδιασμού των έργων υποδομής.

    Απαιτούμε παρεμβάσεις στην κατεύθυνση ευόδωσης του βασικού στόχου που θέτει το Εθνικό Χωροταξικό της χώρας για ισομερή ανάπτυξη του ελλαδικού χώρου. Επιτάχυνση των ρυθμών ανάπτυξης της Περιφέρειάς μας, και κατ’ επέκταση όλου του δυτικού άξονα, ώστε να επιτευχθεί η πολυπόθητη σύγκλιση με τον αναπτυγμένο ανατολικό άξονα της χώρας.

    22.03.2010

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: